16/04/13

TULANG SULBI (TULANG EKOR) MANUSIA dan KEBENARAN HADIST NABI SAW


TULANG SULBI (TULANG EKOR) MANUSIA dan KEBENARAN HADIST NABI SAW

Bismillahir-Rahmaanir-Rahim … Teman-teman tahu tulang sulbi manusia? Ya, itu tulang yang berada pada setiap manusia. Mau tahu seperti apa? Coba dilihat di bawah ini:

Tulang sulbi atau dengan bahasa Inggrisnya adalah Coccyx ini adalah bagian tulang dari tubuh manusia. Terletak pada bagian terbawah dari tulang belakang.

Tulang sulbi ini adalah tulang yang pertama kali ketika manusia diciptakan oleh Allah. Dari tulang inilah nantinya manusia dibangunkan pada hari akhir. Hebatnya lagi tulang sulbi ini tak akan hancur dimakan tanah.

Tulang sulbi sering disebutkan dalam hadits yaitu, dari Abu Huairah Nabi bersabda, “Sesungguhnya bagian tubuh manusia akan rusak, kecuali “tulang sulbi”, dari tulang ini pertama kali manusia diciptakan, dan dari tulang ini manusia dibangunkan dari kematian di hari akhir” (HR. Bukhari, Nasa’i, Abu Dawud, Ibnu Majah)

Dan ada satu lagi hadits tentang tulang sulbi ini:

Dari Abu Huairah Nabi bersabda, “Ada satu tulang yang tidak akan dimakan tanah. Mereka bertanya,”tulang apa ya Rasul?” Nabi menjawab” Tulang Sulbi”. (HR. Bukhari, Nasa’i, Abu Daud, Ibnu Majah)

Yakin sama hadits yang di atas tadi? Masih ragu? Hmm, Masih belum percaya. Akan ditunjukkan bahwa Allah itu maha benar. Dan Nabi itu tidak keliru dengan apa yang ia ucapkan. Dan membuktikan fakta, bahwa hadits ini benar.

Seorang dokter yang berama Dr. Othman Al-Djilani dan syaikh Abdul Majid melakukan sebuah eksperimen terhadap tulang sulbi ini. Pada bulan Ramadhan 1423 atau sama dengan 2002 di tahun Masehi di Yaman.

Mereka berdua memanggang tulang punggung berikut juga dengan tulang sulbi. Dengan gas selama 10 menit hingga sampai benar-benar terbakar (tulang-tulang berubah menjadi mereha kemudian menghitam).

Kemudian mereka berdua meletakkan potongan-potongan yang telah gosong itu pada kotak steril.

Kemudian kotak steril itu mereka bawa ke labolatorium analisa terkenal di Sanaa, Yaman. Nama labolatorium itu adalah (Al Olaki Labolatory) –> Oke, tak perlu dihapal, tidak ada dalam UN kok. Hehe

Dr. Al Olaki, juga merupakan seorang professor di bidang histologi dan pathologi di Sanaa University, di Yaman. Ia menganalisa hasil potongan-potongan tulang tersebut dan menemukan bahwa sel-sel pada jaringan tulang sulbi (coccyx) dapat bertahan terhadap pembakaran.

Ternyata hanya sel-sel otot, sumsum, dan jaringan lemak saja yang terbakar. Sementara sel-sel tulang sulbi tidak terpengaruh.

Percobaan yang diatas ini membuktikan bahwa, hadits itu benar. Tulang sulbi akan tetap akan. Tak dimakan tanah, tak hancur terbakar, tahan pada kondisi apapun. Luar biasa bukan? Itulah, hebatnya Allah.

Jika kita gali ilmu-ilmu-Nya betapa kecilnya kita ini dihadapan Allah. Dunia saja ibarat butiran-butiran pasir. Bagaimana dengan kita yang lebih kecil daripada bumi? Sungguh Allah itu maha besar maha mengetahui.

1400 tahun yang silam Nabi sudah bersabda tentang tulang sulbi ini. Sudah terbukti hingga sekarang! So, kenapa harus ragu sama Allah? :)

Keep istiqomah wal hamasah. Semoga ilmunya bermanfaat

Fakta Tentang Azan


Fakta Tentang Azan

Satu fakta yang pasti anda tersentak iaitu Umar al-Khattab adalah manusia pertama yang mengubah teks azan!!

Siapa yang memberi izin kepada Umar mengubah teks azan tersebut. Sedia!!

Baik, Apakah yang anda maksudkan dengan penambahan teks azan iaitu "Aku bersaksi bahawa Ali a.s itu Wali Allah"?

أشهد أن عليا ولي الله

Saya memberikan anda cabaran mengemukakan satu pengakuan ulama Syiah Imamiyah bahawa ungkapan ini adalah syariat dan diwajibkan untuk dimasukkan ke dalam teks azan. Saya mohon!! Jika ada maka ia akan menjadi hujjah pukul ke atas Syiah yang membuat tambahan dalam syariat Allah s.w.t kerana teks azan adalah wahyu Allah s.w.t.

Tambahan teks tersebut bukan perkara wajib dalam azan. Ia hanya harus dilaungkan. Bahkan jika laungan itu dilaungkan sekalipun, ia langsung tidak salah kerana ia bertepatan dengan ayat Allah

اِنَّما وَلِيُّكُمُ اللهُ ورَسُولُه والذينَ آمَنُوا الذِينَ يُقيِمُون َالصلاة َويُؤتُونَ الزكاةَ وهُم رَاكِعُون * ومَن َيتَولَّ اللهُ ورسولُهُ والذينَ آمنُوا فاِنَّ جِزبَ اللهِ هُمُ الغَالِبون

"Sesungguhnya pemimpin-pemimpin kamu adalah Allah dan Rasul-Nya dan orang-orang yang beriman iaitu yang mendirikan solat dan menunaikan zakat ketika mereka sedang ruku`. Dan barangsiapa yang menjadikan Allah dan Rasul-Nya serta orang-orang yang beriman sebagai pemimpinnya, maka sesungguhnya pengikut agama Allah itu yang menang" [al-Maidah: 55-56]

Ayat ini menjelaskan bahawa pemimpin seluruh umat manusia adalah Allah s.w.t. Kemudian Dia menciptakan khalifah di muka bumi ini sebagai ganti iaitu Rasulullah s.a.w Seterusnya digantikan pula dengan orang-orang yang beriman yang bersifat mendirikan solat dan memberi zakat ketika mereka sedang ruku`.

Ijmak Ulama Sunni bahawa orang2 yang sujud dan memberi zakat dalam keadaan tersebut adalah Ali a.s. Sila rujuk!!

Jadi, adakah salah jika dilaungkan sebagai meninggikan kalimat Allah dimuka bumi ini? Yang pasti ia bukan wajib, hanya harus di sisi Syiah Imamiyah. Maka dengan ini, jika anda mahu berhujjah ke atas Syiah Imamiyah dan apa yang mereka lakukan adalah dengan mengambil yang menjadi pegangan yang diakui sahaja. Hati2!!

Kedua; Benarkah teks ungkapan azan yang anda dengar kini di Masjid2 benar2 datangnya dari Allah dan Rasul dan Ia langsung tidak diperselisihkan?

Mengapakah mazhab Syafi`ie berpendapat agar mengulangi ungkapan setiap bait-bait azan sebanyak 4 kali, sebaliknya pula bagi mazhab Maliki yang hanya cukup dilafazkan 2 kali? Atau adakah setiap teks-teks azan perlu diulang-ulang sebut? Apakah benar di dalam azan terdapat Taswib iaitu teks-teks seperti “Solat itu lebih baik dari tidur” (الصلاة خير من النوم), “Marilah melaksanakan sebaik-baik amalan” (حي على خير العمل) atau “Telah sampai masa untuk bersolat” (قد قامت الصلاة) dan seumpama dengannya? Jika benar, adakah teks-teks ini perlu diselitkan pada pertengahan azan atau sesudahnya?

Kembali kepada persoalan "hadis sanad shahih" sebelum ini. Adakah Syafie ada hadis shohih (tersendiri)untuk memberikan pendapatnya dalam syariat azan? Dan Malik juga begitu? Mereka berdua tak sebulu dalam pendapat dan sanad shohih mereka masing2 sendiri punya...? Ini yang pertama.

Pensyariatan teks azan yang diwahyukan Allah pada malam Isra dan Mikraj adalah sebagai berikut:

الله أكبر الله أكبر , الله أكبر الله أكبر *
أشهد أن لا إله إلا الله , أشهد أن لا إله إلا الله *
أشهد أن محمدا رسول الله , أشهد أن محمدا رسول الله *
حي على الصلاة , حي على الصلاة *
حي على الفلاح , حي على الفلاح *
الله أكبر الله أكبر , لا إله إلا الله *

Tetapi adakah anda tahu bahawa pada peperangan Khandaq Rasul s.a.w telah menambah teks azan dengan seruan

“حي على خير العمل”

Teks ini dilaungkan selepas laungan حي على الفلاح Kemudian baginda bersabda:

خير أعمالكم الصلاة
“Sebaik-baik amalan kamu adalah solat”

(Rujuk: Al-Futuhat Al-Makiyyah: 1/400 & Ar-Raudhul Nadhir: 1/542.)

Ini adalah penambahan Rasul s.a.w dan nyata bahawa ia menjadi syariat yang diamalkan di zaman rasul dan tiada siapa yang boleh membuang kalimat tersebut. Umar bin Sa`ad berkata: Bahawasanya Bilal telah melaungkan pada azan subuh dengan “Marilah melaksanakan sebaik-baik amalan حي على خير العمل

(Rujukan: Al-I`itisam Bi Hablillah: 1/290.)

Tidak cukup dengan subuh, baginda meneruskan agar ia dilaungkan pada setiap azan solat. Nas:

1. Imam Ali a.s berkata: Aku telah mendengar Nabi s.a.w bersabda: Sesungguhnya amalan terbaik kamu adalah solat. Setelah itu baginda memerintahkan Bilal r.a melaungkan kalimat
حي على خير العمل

2. Di dalam Kanzul Ummal menyebut: Bahawa Bilal melaungkan azan subuh dengan kalimat حي على خير العمل.

3. Syaukani menyebut di dalam Nailul Awthar daripada al-Muhib ath-Thabari di dalam Ihkamul Ahkam bahawa Zaid bin Arqam telah melaungkan azan dengan حي على خير العمل

4. Daripada Ibnu Sirin berkata: Ibnu Umar mengucapkan teks
حي على خير العمل pada setiap azannya.

5. Di dalam Musonnaf Abdul Razzaq menyebut bahawa setelah Ibnu Umar melafazkan kalimat “حي على الفلاح” dia akan meneruskan dengan “حي على خير العمل” dan diakhiri dengan lafaz “الله أكبر الله أكبر لا إله إلا الله”.

6. Daripada Muslim bin Abi Maryam berkata: Sesungguhnya Ali bin Husein a.s telah melaungkan azan, dan setelah sampai pada lafaz “حي على الفلاح” beliau akan ikutinya dengan sebutan

“حي على خير العمل”. Dan beliau berkata: Begitulah permulaan azan.
Ibnu Hazm berkata: Riwayat yang menyandarkan Ibnu Umar melaungkan kalimat tersebut adalah benar dan shahih.

7. `Alauddin Maghlathoi menerusi kitabnya At-Talwih Syarh Al-Jami` As-Shahih berkata: Tentang lafaz “حي على خير العمل” yang disebutkan oleh Ibnu Hazm daripada Ibnu Umar dan Abu Umamah bin Sahl bin Hanif adalah shahih kerana keduanya melaungkannya pada azan-azan mereka. Begitu juga halnya dengan Ali bin Husein.

Rujuk: 1. Al-Bahru Az-Zukhar: 2/191 & Asy-Syifa`: 1/260. 2. Kanzul Ummal: 8/342. Bil 23174. 3. Nailul Awthar: 2/44. 4. As-Sunan Al-Kubra: 1/425 dan Al-I`itisam Bi Hablillah: 1/308. 5. Al-Musonnaf: 1/460. Bil 1786. 6. Musonnaf Ibnu Abi Syaibah: 1/195. Bil. 2239 dan Sunan Al-Kubra: 1/425. 7. Al-Muhalla: 3/160-161. 8. Ar-Raudhun Nadhir: 1/541.)

Berhenti seketika: Saya bertanya: Adakah anda pernah mendengar juru azan di kampung anda melaungkan kalimat syariat tersebut? Adakah teks syariat tersebut telah dipupuskan?

Ya!!. Umar al-Khattab telah membuang teks syariat tersebut dan menggantikan dengan "teks syariatnya" dan kini ia menjadi amalan "syariat" ASWJ. Buktinya:

Berkata Sa`ad Taftazani dan Qausyaji bahawa Umar al-Khattab telah berkhutbah di hadapan orang ramai dengan katanya: Wahai manusia, 3 perkara yang berlaku di zaman Rasul tetapi aku melarangnya dan mengharamkannya serta menghukum orang yang melakukannya. Iaitu (1) Mut`ah wanita, (2) Mut`ah Haji dan (3) lafaz حي على خير العمل

(Rujuk: Dhau`un Nahar: 1/468)

Tidak cukup dengan itu, bahkan ungkapan sunnah tersebut digantikan pula dengan ungkapan “Solat itu lebih baik dari tidur” “الصلاة خير من النوم”. Perkara ini telah direkodkan oleh para ulama hadits Sunni sendiri diantaranya Malik bin Anas menerusi Al-Muwaththa` dengan riwayat yang berbunyi: Seorang juru azan datang kepada Umar al-Khattab untuk - melaungkan - azan solat subuh, tetapi dia mendapati Umar masih lagi tidur, lalu dia berkata “Solat itu lebih baik dari tidur”. Mendengarkan perkara itu, Umar lalu memerintahkan ungkapan itu dimasukkan ke dalam azan subuh.

(Rujuk: Al-Muwaththa`: Kitab As-Solat. Hadits No. 8 (153).)

Jadi, kini siapakah membuat syariat? Syiah Imamiyah yang melaungkan lafaz kewalian Ali dengan nas al-Quran atau Umar al-Khattab yang membuang teks syariat Nabi. Ingat, Syiah membuat laungan kewalian imam bukan wajib hukumnya, tetapi Umar telah membuang teks syariat dan menjadi syariat umat Islam kini.

SubhaanAllah... Fenomena bulan paling dekat dgn bumi... Hanya 350 tahun sekali akan berlaku...




SubhaanAllah... Fenomena ini di brazil... Hanya 350 tahun sekali akan berlaku... Gambaran bulan paling dekat dgn bumi

2/04/13

10 JENIS MAYAT YANG TIDAK AKAN REPUT DI DALAM KUBUR.



10 JENIS MAYAT YANG TIDAK AKAN REPUT DI DALAM KUBUR.

Disebutkan oleh hadis Rasulullah SAW bahwa sepuluh orang yang mayatnya TIDAK BUSUK dan TIDAK REPUT dan akan bangkit dalam keadaan tubuh asal pada hari Qiamat :

1-Para Nabi-Nabi

2-Para Ahli Jihad Fisabilillah

3-Para Alim Ulama Menegakkan Kalimah Allah.

4-Para Syuhada sentiasa memperjuangkan Islam.

5-Para Penghafal Al Quran dan Beramal dengan Al-Quran.

6-Imam atau Pemimpin yang Adil dalam menegak Syariat Allah.

7-Tukang Azan yang tidak meminta habuan.

8-Wanita yang mati semasa melahirkan anak serta sentiasa TAAT pada perintah Allah.

9-Orang mati dibunuh atau dianiaya kerana mempertahan Maruah dan Agama.

10-Orang yang mati di siang hari atau di malam Jumaat jika mereka itu dari kalangan orang yang beriman yang sentiasa menjaga hukum agama.

terbaru :

As-syahid Zaid al Bawardi (Abu Usamah at-Tamimi)

Dia telah syahid 2 bulan yanng lepas selepas pertempuran deengan militan Alawi tetapi saudara daripada FSA tidak dapat mengeluarkan mayatnya kerana tempatnya nasih dikawal oleh militan Alawi .2 bulan selepas itu mereka berjaya membebaskan kawasan tersebut dan seorang daripada militan Assad yang ditahan telah menunjukkan kepada mujahidin diimana kubur As-syahid Zaid al-Bawardi.

Mereka telah menyorokkannya dibawah karpet yang dipenuhi habuk ,tetapi yang menakjubkan .Subhanallah !darahnya masih segar seperti dia baru saja syahid semalam dan baunya sangat wangi !!

Nikmatnya mati sebagai seorang yang syahid ,didunia lagi nikmatnya telah ditunjukkan .Allahuakhbar !

Dahsyatnya Alam Kubur



Dahsyatnya Alam Kubur
===============

Suatu ketika Muhammad bin Wazir al-Harani keluar dari rumahnya menuju kebun setelah Ashar.

Ia bercerita,

“Ketika matahari hendak tenggelam, saya berada di tengah kuburan. Tiba-tiba dari salah satu kuburan bara api yang wujudnya menyerupai sebuah panci kaca sedagkan mayat berada di tengah-tengahnya. Saya mengusap mata saya dan saya berkata, ‘Apakah saya sedang mimpi atau sungguhan?’ Kemudian saya menoleh ke pagar kota dan saya berkata, ‘Demi Allah, saya tidak sedang tidur’.”

“Kemudian saya pulang ke keluarga saya. Saya kebingungan. Lalu keluargaku memberiku makanan, tetapi saya tidak bisa makan. Selanjutnya saya masuk ke daerah tersebut, lalu saya bertanya tentang siapa penghuni kubur tersebut. Ternyata orang yang di dalam kubur tersebut adalah pemungut pajak liar.” (Ia adalah salah satu pembantu orang-orang zhalim) yang meninggal dunia pada hari itu.

Asy-Sya’bi menuturkan bahwa seorang laki-laki berkata kepada Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, “Saya pernah melewati daerah Badr, lalu saya melihat seorang laki-laki keluar dari dalam tanah, lantas dipukul oleh seseorang dengan gada (pentungan kepala) sehingga ia amblas lagi ke dalam tanah. Kemudian ia keluar lagi dan diperlakukan seperti itu lagi.” Lantas Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Orang tersebut adalah Abu Jahl bin Hisyam yang disiksa seperti itu sampai Hari Kiamat.”

Salim bin Abdillah meriwayatkan dari ayahnya yang berkata,

“Suatu ketika seseorang sedang berjalan di atas kendaraan di antara Mekah dan Madinah, kebetulan melewati kuburan. Tiba-tiba ada seseorang keluar dari kuburan dengan api yang menyala, dibelenggu dengan besi, dan di lehernya terdapat rantai. Ia menarik-narik rantai itu, lalu ia berkata, “Wahai hamba Allah! Siramkanlah air! Wahai hamba Allah! Siramkanlah air!” Lantas ada orang lain yang keluar mengikutinya, lalu ia berkata, “Wahai hamba Allah! Jangan kau sirami air! Wahai hamba Allah! Jangan kau sirami air!” kemudian ia menarik rantai, lalu mengembalikannya ke dalam kubur.’

Salim melanjutkan kisahnya,

“Maka si penunggang kendaraan pun jatuh pingsan. Lantara kejadian itu, kendaraan yang ditungganginya menjadi pincang.”

Salim melanjutkan ceritanya,

“Di pagi harinya rambut orang tersebut menjadi putih, lalu ia menceritakan hal tersebut kepada Utsman bin Affan, lantas beliau melarang lelaki tersebut bepergian sendirian.”

Ada seorang laki-laki dari kalangan penduduk Madinah. Ia mempunyai saudara perempuan yang tinggal di sudut kota Madinah. Kemudian saudara perempuan tersebut meninggal dunia, lalu ia menguburkannya. Ketika pulang, ia teringat bahwa ia tadi kehilangan sesuatu yang terjatuh di dalam kuburan. Lantas ia meminta bantuan seorang sahabatnya.

Lalu keduanya menggali lagi kuburnya dan keduanya menemukan benda tersebut. Kemudian ia berkata kepada sahabatnya, “Menjauhlah kamu agar saya dapat dilihat saudara perempuanku.” Lalu ia mengangkat penutup liang kubur. Ternyata kuburan tersebut penuh dengan api yang menyala. Lalu ia segera mengembalikannya, meratakan kembali kuburnya, dan pulang kepada ibunya seraya berkata kepadanya, “Bagaimana sebenarnya tingkah laku saudara perempuanku?” Ibuku bertanya, “Memang kenapa? Dia kan telah meninggal?” Selanjutnya ia menceritakan kepada ibunya tentang apa yang telah disaksikannya di kuburan. Lalu ibunya berkata, “Saudara perempuanmu itu suka menunda-nunda shalat dari waktunya dan suka mendatangi pintu-pintu tetangga, mencuri dengan pembicaraan mereka lalu menyebarkan pembicaraan mereka.”

Seseorang yang dahulu bekerja sebagai penggali kubur dan ia telah kapok dari pekerjaannya ditanya, “Apa pengalaman aneh yang pernah engkau jumpai?” Ia menjawab, “Saya pernah menggali kuburan seseorang. Ternyata orang tersebut telah dipaku dengan paku besar menancap sementara paku yang lain menancap di kedua kakinya. Saya juga pernah melihat tengkorak manusia yang dituangi timah. Pada beberapa kuburan yang saya gali lagi, saya sering melihat orang yang ada di dalamnya telah dipalingkan dari arah kiblat.”

13 Perkara yang perlu dijaga oleh wanita.



13 Perkara yang perlu dijaga oleh wanita.

1. Bulu kening – Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening. (Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.)

2. Kaki dan semacam hantu loceng – Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan – (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.) Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng…sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah ….

3. Wangian – Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong. (Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.)

4. Dada – Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka. (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.

5. Gigi – Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya – (Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani) Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah. (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)

6. Muka dan leher – Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Pakaian yang nipis (jarang) – Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja (Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.)

8. Tangan – Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya. (Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.)

9. Mata – Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya. (Petikan dari Surah An Nur Ayat 31) Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram. (Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.)

10. Mulut (suara) – Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik (Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.) Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi. (Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.)

11. Kemaluan – Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka. (Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.) Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya. (Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.) Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah. (Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.)

12. Pakaian – Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti. (Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu D , An Nasaii dan Ibn Majah.) Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali . Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang. Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya. (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim) Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

13. Rambut – Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya. (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.) Riwayat Imran bin Hushain ra.: Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya penghuni syurga yang paling sedikit adalah kaum wanita. (Shahih Muslim No.4921) ^^